Parę dni temu opisywałem jak na szybko można zaktualizować produkt vCloud Director do wersji 9.5.0.3, który został wydany z powodu pewnego BUGa.
## Bezpośredni link do “advisory” VMSA-2019-0004: link
Jak to jednak zdarza się iż jedna poprawka tworzy kolejny problem. Tym razem nie mogło być inaczej. Sprawa nie byłaby na tyle dokuczliwa ale problem dotyczy także najnowszego wydania vCloud Directora w wersji 9.7, który już stoi w lukach startowych przed przejściem na produkcje.
Jak to się objawia ?
Podczas standardowego otwarcia konsoli w kliencie flashowym oraz nowym “tenant client” vCloud Directora po wciśnięciu klawisza CTRL+ALT+DEL nic się nie dzieje. Problem oczywiście najbardziej dokuczliwy jest dla użytkowników znanych nam systemów okienkowych.
Nie jestem developerem ale strona od strony kodu zachowuje się faktycznie inaczej. Poniższy debug uzyskałem przez przeglądarkę Chrome:
Problem oczywiście jak zawsze można jakoś obejść. Sposobem, który znalazłem jest używanie nowego “Tenant client”a, w którym wywołać można zewnątrzną konsolę VMRC
Po uruchomieniu konsoli w ten sposób konsola działa bez zarzutu.
Celem tego wpisu nie jest ośmieszenie producenta oprogramowania. Chciałbym zwrócić szczególną uwagę na to jak ważny jest proces testowania wdrażanych komponentów przed udostępnieniem do produkcyjnego działania. Szczególnie które poprzez swoje funkcjonalności dostarczają formę wartości dla klienta i są integralną częścią biznesu, który dostarczamy.
Czekamy zatem na kolejną poprawkę, która zapewne naprawi ten problem 🙂
Funkcja sama w sobie banalna ale jak często używana, szczególnie przez administratorów.
Masz coś do dodania ? daj znać poprzez komentarz.
Aktualizacja 24.04.2019:
Znalazłem KB i propozycja rozwiązania opisujący ten problem: https://kb.vmware.com/s/article/67647?lang=en_US
Dodam Cię do listy mailowej, z której możesz wypisać się w dowolnym momencie (jeden klik.) | Polityka Prywatności